英《金融時報》揭中共控台媒細節 陸委會關注

【新唐人亞太台 2019 年 07 月 18 日訊】再來看到,英國金融時報報導16日刊文,揭露中共控制台灣媒體的細節,報導引述在中國時報和中天新聞任職的記者透露,指出中共國台辦每天致電兩家媒體編輯部主管、下達編採指示。對此,中華民國陸委會表示,這是國際重要媒體的調查報導,正說明中共粗糙介入及干預台灣政治,後續應由檢調機關進行調查偵辦。如果違反規定,可處七年以上有期徒刑,得併科五千萬元至一億元的罰金。而中共國台辦和被點名的媒體業者,則批評這是假新聞,還說如果有其他媒體引用,將提出告訴。

 

《金融時報》原文 

Journalists working at the China Times and CTiTV told the Financial Times that their editorial managers take instructions directly from the Taiwan Affairs Office, the body in Chinese government that handles Taiwan issues.

“They call every day,” said one China Times reporter. “They don’t meddle in everything, mainly topics related to cross-Strait relations and to China. They have a say in the angle of the story, and whether it goes on the front page.”

The Want Want China Times Group did not respond to a request for comment on the practices and to requests for interviews with executives for this story.

A CTiTV journalist said Chinese government officials would “organise” China coverage by assigning stories and editorial positions to China-based correspondents of a range of Taiwanese media — an allegation corroborated by reporters at two Taiwanese newspapers.

Facebook
馬上按讚 加入『新唐人亞太電視台粉絲團』

相關新聞

今日整點新聞

九評共產黨引發三退大潮

目前退出中共黨、團、隊總人數

隨處可看新唐人